zondag 26 september 2010

cadeautjes

Omdat we vandaag even de gelegenheid hadden om eens wat inkopen te doen sans dochter, hebben we daar ook dankbaar gebruik van gemaakt.
We hebben al iets voor onze goedheilig man ingeslagen, omdat we daar over anderhalve maand als hij komt toch wat minder tijd / cash voor zullen hebben. Maar behalve onze boodschappen voor de Bert (zoals ons code woord is voor die tijd van het jaar) hebben we ook cadeautjes voor Elora voor het vliegtuig gekocht. Zoethoudertjes in de vorm van zoetige beestjes met naargeestig grote ogen en improportioneel grote hoofdjes (littlest pet shop of zo iets dergelijks) en een gezellige my little pony. Van die heerlijke presentjes die 90% verpakking zijn en de daadwerkelijke speeltjes bijna in een luciferdoosje op te bergen zijn. Zo heeft Elora het gevoel erg verwend te worden met redelijk volumineuze cadeau's, terwijl we in werkelijkheid maar weinig meenemen. Als de verpakkingen dan ook vakkundig worden gedeponeerd houden we lekker veel kofferruimte over voor de terugreis.

Ik houd voet bij stuk dat omkopen een goede manier is van afleiding in een vliegtuig. Pedagogiek kan me momenteel aan bepaalde delen van mijn anatomie oxideren. Die lange vluchten... pffft, ik blijf het niets vinden. Maar hoera, want Martinair is er in ieder geval nog voor onze reis (zo ver ik weet) en wij houden gewoon onze comfort class. Geen smurfen-knieen voor moeders deze reis.

Toch heb ik stiekem ook wel zin in de reis. Ik vind het zo heerlijk om straks met mijn koffertjes naar Schiphol te reizen en daar vervolgens vol spanning te wachten tot het eindelijk tijd is om te vliegen. Nu moet ik wel zeggen dat ik het vliegveld in London toch wel een stuk spannender vond dan dat op schiphol. Maar dat komt ook omdat het iets meer winkeltjes (met oa dvd's en boeken) in mijn smaak zijn. De boekenwinkel met voornamelijk tijdschriften op Schiphol word ik niet echt warm of koud van.

Ondanks dat de reis mij iets te lang is, vind ik het wel heerlijk om te mogen beginnen aan een vakantie. Nog 65 dagen!!

1 opmerking:

  1. Ja lekker is dat huh, die gezonde vakantie spanning. En nog maar 65 dgn..... heerlijk hoor, en ik vind het ook geheel valide om met leuke kado"tjes" de tijd te doden voor jullie dochter tijdens het vliegen.

    Wij deden dit ook met Jasper..

    Nog even volhouden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen