dinsdag 7 september 2010

Formulieren blues

Mijn hart begon sneller te kloppen toen ik mijn email opende en daar een mailtje van Martinair in vond. "Wijziging van uw vluchtschema" prijkte de titel van de email. Daan had net verkondigd dat Martinair binnenkort geen passagiersvluchten meer zou gaan doen... "Het zou toch niet???" dacht ik een klein beetje paniekerig... de comfortclass stoelen leken me al aan mijn neus voorbij te gaan.

Huiverig opende ik het mailtje en.... ik kon weer opgelucht aden te halen, niets aan de hand de vluchttijden waren alleen maar veranderd en niet eens heel veel... 20 minuten maar! En nog in ons voordeel ook, want we mogen zo waar 20 minuutjes eerder vertrekken. Altijd goed toch?

Waar ik wel helemaal kierewiet van word zijn de formulieren die ik moet invullen voor deze reis. We hebben er dit keer weer een nieuwe bij, naast de Esta hebben we nu ook de IPA! Ja ja, zo gaat dat. Voordat we met onze poezelige voetjes de tere Amerikaanse bodem mogen betreden moeten we eerst ons levensverhaal in drievoud in leveren bij de vrolijke douaniers. Waarom ze het niet gewoon op 1 velletje kunnen lezen is mij een raadsel. Misschien geloven ze dat terroristen gedemotiveerd raken van al dat schrijven. Of misschien is de nieuwste theorie dat de terroristen allemaal analfabeet zijn en dat we ze er zo tussen uit kunnen plukken.

Maar goed, waarom klagen over dingen die je toch niet kan veranderen. Dus we hebben weer een nieuw briefje uit te printen (tja we krijgen niet alleen meer papierwerk, maar we mogen dit ook steeds meer uit onze eigen zakjes gaan betalen)

Ik ben al lang blij dat we gewoon braaf op 30 november gaan vliegen, en nog blijer dat we nu om 14:40 gaan vertrekken (scheelt ook weer in hoe laat we aankomen)

1 opmerking:

  1. Die IPA hadden wij in de meivakantie ook voor martinair... we waren met z'n zessen dus 6x ingevuld, wat een werk... Bij de balie: niet nodig! Grmpf! Maar goed, ik zou het risico toch maar niet nemen :). Leuk dat jullie weer gaan!

    BeantwoordenVerwijderen