dinsdag 16 november 2010

14 dagen

En toen stond de teller op 14 dagen. Wat gaat het toch weer snel. Het grappige is dat hoe dichter we bij de vakantie komen, hoe verder weg het lijkt. Nu zijn het ook wel hectische tijden. Daan, die bij zijn baan bij Transavia toch veel met de bezuinigingen te maken heeft en ik die nog anderhalve week te gaan heeft voordat mijn baan tot een einde komt. Tenminste officieel pas 1 januari, maar ik heb behoorlijk wat overtijd en vakantie uren gespaard, dus 24 November is mijn laatste echte dag.

De laatste loodjes wegen momenteel wel zwaar. Wat wel ontzettend fijn is, is dat ik inmiddels wel al werk aangeboden heb gekregen voor januari. Dus ik kan straks lekker aan de slag met workshops geven aan kinderen van de basisschool. Helemaal in mijn straatje en goed te combineren met mijn daadwerkelijke passie: "Schrijven"

Ik probeer me maar niet te veel te focussen op die laatste dagen, al is het moeilijk en merk ik dat ik mijn huidige werk echt wel een beetje zat ben. Liever denk aan 30 November. Rond deze tijd over 2 weken zitten we nu nog in het vliegtuig en hebben we nog 3 1/2 uur te gaan. Dan ben ik het waarschijnlijk al weer een beetje beu. Hopelijk kan Elora lekker slapen in het vliegtuig.

Dit jaar is het anders dan vorig jaar, we weten nu wat we kunnen verwachten met Elora. We weten nu dat zij ontzettend veel last van jet-lag heeft. Nu is er dit jaar wel het voordeel dat Elora niet meer tussen de middag slaapt. Dat was vorige keer echt een probleem. Tegen de tijd dat wij gingen ontbijten was het voor Elora tijd voor haar middagslaapje (en ze kon echt niet zonder) Dus tijdens het ontbijt zaten wij de eerste dagen met een moe en stug kind en dat hield ze vol tot haar middagslaapje, die zij aanzag als avondslaapje. Wat een gedoe.

Maar goed, we zijn natuurlijk niet helemaal van onze vriend jet-lag af, hij zal alleen later toeslaan. We hopen de jet-lag te kunnen foppen door Elora nu alsnog een middagslaapje te laten doen, Amerikaanse middag. We moeten sowieso tussen de middag even rusten, want anders houden we al het pretparken geweld niet vol.

En nu maar kijken of dit werkt... wie weet. Maar we zullen het weten, over 14 dagen!! Nou ja over 15 dagen dan, als rond hupsen in het Harry Potter land.

2 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is nog eens een mooi vooruitzicht, nog maar 14 dagen....
    Het gaat vast een stuk beter met Elora, ze is tenslotte weer wat oude.
    Succes met de laatste loodjes wat betreft het aftellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk gaat het beter met Elora, weer een jaartje ouder... Nog maar 14 daagjes heerlijk hoor, nog een beetje voorpret en dan gaan,

    BeantwoordenVerwijderen