dinsdag 9 november 2010

Let op uw brievenbus

Hello Chantal,
It's Almost Time to Go To Walt Disney World!
This is just a quick email to let you know we have received your vacation travel documents.
We will send them to you via US mail today. Look for our Small World Vacations envelope!
A magical journey begins with careful planning

Dit was het bericht dat vorige week donderdag in mijn email box prijkte. Ja ja Alice, ik ben het met je eens, a magical journey begins with careful planning!

Om eerlijk te zijn is het plannen van mijn vakantie voor mij de halve pret. Nou ja, misschien niet de helft, maar toch zeker 1/3 van de pret. Voorpret is geweldig en ik vind het heerlijk om alvast een beetje weg te dromen bij de gedachten aan onze vakantie. Wat gaan we allemaal doen? Waar gaan we eten? Wat willen we beslist niet missen? Heerlijk vind ik dat.

Tijdens de vakantie ben ik toch wel wat flexibeler. Vooral naar het eind van de vakantie toe. Waar ik in het begin van de vakantie altijd heel erg ambitieus ben met het behalen van mijn doelen, is dit meestal na een dag of vier verdwenen en blijf ik dan alleen nog maar ambitieus voor de dingen die ik ECHT niet wil missen.

Nog drie weekjes... jeetje wat is dat al dichtbij. Nu gaat het echt ineens opschieten. Dit weekend mag ik van mezelf eindelijk de eerste pogingen gaan doen tot inpakken. En waarom niet, want de zomerkleding die ik mee wil nemen, kan ik met dit gure November weer toch niet aan.

We zijn nog een beetje aan het twijfelen wat we met de handbagage gaan doen. Het is namelijk zo dat onze mini-laptop het heeft begeven en dat manliefs gewone laptop meegaat. Dus daar moet een tas omheen, maar laptop tassen staan niet bekend voor hun vreselijke ruimte voor andere dingen. En er moet toch zat mee. Elora's trunki zit al helemaal vol met cadeautjes en knuffels en mijn beauticase gebruiken we voor de fragilere dingen (telefoons, computerspelletjes etc) en de belangrijke documenten. Daan heeft normaal gewoon een redelijke tas of rugzak bij zich en de minilaptop paste mooi bij mij in de beauticase. Maar ja, daar past de nieuwe laptop niet in. Dus de vraag is: gaan we voor een laptop tas, of gokken we het dat de laptop in een rugzak wordt geplaatst? Waar moet Elora haar pyjama in de laptop tas, en de extra pyjama en ondergoed, mocht er zich een ongelukje voor doen... Vorig jaar was Elora voor de nacht nog niet helemaal zindelijk en al lieten we haar thuis vaak wel al zonder luier slapen, hadden we besloten dit in Amerika niet te doen. Ofschoon ze overdag al dik een half jaar zindelijk was hebben we haar in het vliegtuig toch een luier aangegeven en een pyjama, zodat ze makkelijk zou kunnen gaan slapen. Dit jaar is dat anders, Elora draagt al bijna een jaar helemaal geen luiers meer (na de vakantie zijn we namelijk helemaal met luiers gestopt) en ze slaapt nu ook niet meer tussen de middag. Maar vermoeidheid kan nog wel eens voor een "ongelukje" zorgen en een slimme meid is op het ongelukje van haar kind voorbereid.

Twee pyjama's dus, leesboeken en een grote zak snoep... en dat zijn de dingen die ik nu even uit mijn hoofd weet, maar ik weet ook dat onze handbagage altijd goed vol zit. En hoe is dat op de terugweg, als ik een aantal dingen uit de koffer nog net even in de handbagage wil proppen, dan hebben we niets aan een laptoptas. Nog even doordenken dus, want dit jaar hebben we niet zo veel budget als vorig jaar, dus even een nieuwe tas kopen... nee ik denk niet dat we dat gaan doen.

Vorig jaar hadden we een budget van 2 jaar sparen. Dit jaar zijn we in April nog op vakantie geweest en was ons potje behoorlijk leeg. Maar met de diningplan gaan we toch behoorlijk wat besparen en denk ik dat we leuk kunnen gaan shoppen met het geld dat we wel hebben gespaard. De kerstversiering lokt al weer (wat een bizarre hobby is het toch eigenlijk, als ik er over na denk, maar goed, ieder zijn meug)

Nog 3 weken en dan gaan we, nog 7 werkdagen maar te gaan (ik werk 3 dagen) en dan ga ik ook afscheid nemen van mijn baan. Dus deze vakantie is tegelijkertijd een symbool van een nieuw begin.

Ik tel nog net niet de uren, minuten en seconden af...




2 opmerkingen:

  1. Nou je telt nog 'net' niet de seconden...maaruh het gaat er wel op lijken.
    Helemaal goed, een nieuw begin hoop ook een andere baan?

    En nog heeel veel voorpret, nog even en dan zitten jullie 'gewoon 'in Florida...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee ik heb nog geen andere baan, maar ik ben ook niet meer op zoek naar een andere "baan" perse... tenminste, niet meer naar een soortgelijke baan. Ga waarschijnlijk zzp-en en workshops aan kinderen en volwassenen geven en ik hoop dat ik nu eindelijk mijn boek kan gaan schrijven (nee, niet 10.000 dingen die men in disney world kan doen *grijns*)We zien wel of het iets wordt, anders ga ik gewoon weer op banenjacht.

    BeantwoordenVerwijderen