donderdag 4 november 2010

En wat gaan we eigenlijk doen die 18 dagen?

Jawel, ons rooster is weer goed volgepland. Net als vorig jaar en we hebben ook wel geleerd dat we dit echt wel nodig hebben om een beetje wat te kunnen zien. Want, wij gaan mee met Elora haar tempo. Vorig jaar was dit de snelheid van de befaamde "jichtige slak" en dit jaar hopen we, omdat ze immers een jaartje ouder is, een upgrade te hebben naar de snelheid van een oud omaatje. Ik ben inmiddels ook van de overtuiging dat het pas echt vakantie is als je met je tong op je hielen terug thuis komt en vervolgens een week in een soort zombie staat kan doorbrengen.

Maar goed, terug naar het onderwerp: ons reisrooster.

We beginnen bij het begin, op dag 1. Dit wordt onze reisdag, dus zal weinig spectaculair zijn. Dat hopen we tenminste, niets zo prettig als een reis waar eigenlijk weinig over te melden is.

Onze heenreis wordt nog even verzorgd door onze vriendjes en vriendinnetjes van Martin Air en wij hebben dit jaar voor extra comfort gekozen met de comfort class. Het zal mij benieuwen maar als het goed is hebben we dezelfde ruimte als die we bij de extra beenruimte stoelen van Virgin hadden, dus dan ben ik tevreden. We zitten ook lekker op de eerste rij, een en al feest dus!

Rond 14:40 gaan wij vertrekken en als het allemaal mee zit komen we rond 18:55 lokale tijd aan. Dan voelt het voor ons als een tikje later, dus we gaan er maar van uit dat we dan niet als lente vreugdjes door het vliegveld dartelen. Hopelijk hebben we een beetje op tijd de Magic express en hoeven we niet weer uren te wachten zoals vorig jaar. Ik hoop stiekem toch wel rond 21:00 zo'n beetje in the Pop century resort aan te komen. Als het ons nog lukt zullen we even onze tanden in een hamburger zetten en dan snel naar bed.

Dag 2: Ik vermoed dat deze vroeg gaat beginnen, dus we gaan maar lekker op tijd onze auto ophalen bij de Disney Car Care centre en dan rijden we meteen door naar de I-hop!!! Ik kan die Philly cheesestake al bijna proeven en de pancakes ook al! Vanuit de I-hop rijden we verder naar Universal Islands of Adventures waar ons eerste doel het Harry Potterland is. Wat zijn we hier benieuwd naar. Al zijn er maar 3 attracties, waarvan Elora er maar in 1 mag en de enige die me echt leuk lijkt is de forbidden journey.
's avonds gaan we onze buikjes vullen bij Beaches and cream in een van de hotels van Disney (volgens mij het beach resort) Als we nog energie hebben gaan we naar de film Tangled en nog even rondbanjeren in downtown disney

Dag 3: Een dagje shoppen, lekker naar de mall toe. De creditcard ligt al te branden! Maar voordat we gaan shoppen gaan we eerst even ontbijten bij Cape May Cafe (ook bij het beach resort). Mochten we de dag ervoor toch te moe geweest zijn, staat vandaag de film Tangled op het programma. 's Avonds gaan we keten in de Whispering canyon cafe. Het water loopt me in de mond als ik aan de skillet denk en de ongelimiteerde milkshakes met aparte smaakjes zoals suikerspin en kauwgomballen.

Dag 4:  Vandaag beginnen we wat later, want ons ontbijt bij de 1900 Park Fare staat pas om 10:15 op het programma. Normaal wil ik niet zo laat ontbijten, maar we hadden geen andere keuze. Tja als je pas 4 1/2 maand van te voren gaat boeken, vis je achter het net! :p
Na ons ontbijt gaan we snel naar Universal studios. De ervaring heeft geleerd dat het daar toch pas na 11:00 op gang komt, dus we zullen niet heel veel missen. Vorig jaar waren sommige attracties gewoon nog dicht. Ik kijk er naar uit om met Elora in the simpsons ride te gaan!
We blijven hier de hele dag hangen, want om 19:00 hebben we een reservering bij Emerils op de city walk. Ik ben benieuwd, heb nog niet echt gegeten bij Universal en dit zag er heel lekker uit.

Dag 5: Eindelijk een Disney dag, tja het is toch kiezen als je maar 14 dagen gebruik mag maken van je 10 dagen pas. Ik blijf dit een beetje flauw vinden, laat mensen minstens 3 weken van 10 dagen tickets genieten. Maar ja, wie ben ik? We beginnen ons Disney avontuur met het "tamste" Disney park (in mijn mening dan) Animal Kingdom. Maar eerst weer een lekker ontbijtje, dit keer bij Boma's (ligt toch lekker in de buurt van de AK) en na 's middags weer even lekker uitgerust te hebben in ons hotel staat die avond Epcot op het rooster. Eerst gaan we daar eens kijken of Tutto Italia inderdaad de hype waarmaakt. En dan gaan we toch echt even van het park genieten.

Dag 6: Weer een dagje universal. Voor ontbijt moeten we maar even kijken. Misschien weer I-hop of misschien wel de earl of sandwich, een groot favoriet van Daan. Of het Islands of Adventure wordt of juist gewoon de studios ligt eraan wat we nog willen zien. Het diner nuttigen we lekker bij Ragland Road in downtown disney.

Dag 7: Onze ochtend gaan we in Epcot doorbrengen. Even een handje geven aan Figment en de fin schudden van Nemo. Ellen's energy adventure staat ook zeker weer op ons lijstje. Kazig? Ja! Maar daar houden wij wel van! (can I have some toast with that cheese?). Na weer even een paar uurtjes uitgerust te hebben in het hotel (dat is ons vorig jaar erg goed bevallen) gaan we 's avonds EINDELIJK naar mijn favoriete park: Magic Kingdom. Eerst eten bij de liberty tree tavern (toch wel een van onze favorieten hoor!) en daarna nog even genieten van al het moois om ons heen... en daarna... ja toch wel heel spectaculair, gaan we genieten van de wishes dessert party. Toetjes en vuurwerk, dat zijn elementen van Elora's idee van de hemel! Zij gaat er 11 of 12 uitkiezen heeft ze al besloten.

Dag 8: Dit jaar gaan we onze rotdag van Seaworld inhalen! Het wordt leuk en we hopen 's avonds een red Lobster te vinden om te kunnen eten, lijkt me echt super lekker!! Dit wilde we vorig jaar al doen, maar het kwam er maar niet van (telkens als we er een vonden, hadden we al gegeten of hadden we een reservering)

Dag 9: Hurray for Hollywood! Het park wat ik het op een na leukste vind, de Hollywood Studios. Ook hier gaan we genieten van de heerlijke restaurants, voor de lunch eten we bij de 50's prime time cafe en 's avonds eten we bij de sci fi diner!! Deze restaurants hebben we vorig jaar al "getest" en waren we erg tevreden over. De peanutbutter and jelly shake kent voor ons nog geen gelijke en het zelfde geld voor de peanutbutter and chocolate cake.... *kwijl*

Dag 10: Alweer een ochtendje animal kingdom op de agenda en na weer een rustig middagje gaan we 's avonds naar Epcot waar we lekker bij Akershus met de prinsessen gaan eten. Elora kijkt al uit om Ariel weer in haar mooie jurk te zien.

Dag 11: Een hele dag Magic kingdom. We eten 's avonds ook bij de 1900 PF, dus we zullen het park bijtijds moeten verlaten. Onze reservering is om 19:20, het kon nu eenmaal niet anders (ja weer die 4 1/2 maand he, dat is toch echt niet genoeg voor Amerikaanse standaard)

Dag 12: 's ochtends gaan we ons eens laten verwennen bij Kona cafe. Ik ben toch zo benieuwd naar de tonga toast en de macademianut pancakes. Daarna gaan we toch maar weer eens shoppen. Outlet mall, gewone mall, downtown disney? Ik weet het nog niet, we zien het wel. Vroeg in de avond gaan we smikkelen bij Boma... van de butternutsquashsoup wordt ik spontaan Homer Simpson... *gaaaah*

Dag 13: Vandaag ontbijten we bij de chrystal palace in de MK. Ik ben benieuwd, de lunch was vorig jaar lekker, maar niet heel bijzonder. Het ontbijt schijnt lekkerder te zijn, dus we zullen zien. Daarna nog even rondbanjeren in MK. 's Avonds gaan we naar een van mijn favorieten character dinners (naast 1900 PF), de Garden Grill. Als het net zo leuk is als vorig jaar, dan zitten we goed! Dit restaurant ligt in Epcot, dus we kunnen vast nog even naar de Maelstrom, of misschien voor het vuurwerk blijven.

Dag 14: Een ochtend in Epcot en een avond in MK. We hebben geen reserveringen, dus we zien wel wat we eten.

Dag 15: Hollywood studios met een lunch bij... ja wel nogmaals 50's prime time cafe. En we moeten onze buiken maar rond eten, want onze diner plannen zijn pas om 20:40! Ik heb mijn best gedaan om iets vroeger te vinden, maar het is me niet gelukt. 's Avonds gaan we Ohana's onveilig maken!

Dag 16: Weer een combo van Epcot en magic Kingdom, alleen dan anders om. Eerst Magic Kingdom en dan Epcot, want ook nu eten we in een Epcot restaurant: the rose and crown.

Dag 17: Behalve een ontbijtje bij Ohana met Lilo en Stich, hebben we vandaag geen Disney dag. De mall staat weer op het rooster. Even kijken welke, dat weten we nog niet. 's Avonds gaan we avonturen waar we gaan eten. Olive Garden staat nog op mijn verlanglijstje. Ik denk dat we vandaag ook alvast het leeuwendeel van de spullen gaan inpakken

Dag 18: We sluiten onze vakantie af met een ochtend Magic Kingdom en een avond Hollywood studios. Nu maar hopen dat we Fantasmic mee kunnen maken. We hebben om 16:05 een reservering by de sci-fi diner, dus we moeten op tijd zijn.

Dag 19: de dag van de terugreis. We gaan pas heel laat vliegen, om 20:40, dus we hebben nog de hele dag. Overdag lekker rustig aan doen en pas op het laatste momentje uit de kamer gaan. We hebben dan nog tijd om nog even naar downtown disney te gaan en 's middags gaan we nog even lunchen bij Kona cafe. Daarna de auto weg brengen en dan rond een 17:30 worden we waarschijnlijk door de magic express opgehaald om weer terug naar huis te gaan. Dan is het echt weer voorbij.

We komen de volgende ochtend rond 11:15 in Nederland aan.... *zucht*

3 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit. Een lekker gevuld programma met lekker gevulde buikjes als resultaat :-)

    Als ik zo jullie dagprogramma lees begin ik toch ook weer te twijfelen of we voor de aanstaande mei-vakantie toch ook niet een paar ADR's moeten maken. We hadden onszelf voorgenomen om de restaurants in Disney even links te laten liggen, maar als ik het zo allemaal lees, loopt het water me al weer in mijn mond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent goed bezig, en wij maken ook altijd een planning, echter we gooien het net zo makkelijk om, als bijvoorbeeld het weer een beetje tegen zit..

    Helemaal leuk hoor, dat wordt een top vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Rick Ja wij dus ook, vorig jaar hebben we ook een aantal ADR's gewoon afgezegd een dagje ervoor. Beter om ze maar te hebben, want je kan niet zo maar meer een restaurant inlopen in Disney O.o

    @Tinnetam: vind het toch altijd wel heel gezellig in Disney te eten hoor. En je kan bijna alle restaurants ook gratis weer afzeggen. ben altijd van het plannen en dan zien we wel!

    BeantwoordenVerwijderen