dinsdag 23 november 2010

de laatste week

Nog 7 dagen op de teller. Volgende week rond deze tijd zitten we al heerlijk op Schiphol, misschien aan een frappuchino en een brownie.

De voorpret is groter nu dat Daan zijn vliegangst behoorlijk onder controlle heeft. Voorheen werd hij rond deze tijd al chaggerijnig en nu is hij net zo enthousiast als ik ben.

We zijn er aan toe, aan deze vakantie. Niet omdat we zo zielig zijn geweest hoor, dit jaar. Vorig jaar op deze dag was ik ook nog een week aan het aftellen en in April hebben we nog heerlijk rondgedobberd op de Disney cruise... niets zieligs aan dus. Maar het is een bewogen jaar geweest en dat merken we nu wel. Daan die toch in een jaar tijd 3 verschillende banen heeft gehad (uit eigen keuze hoor, alleen bij zijn eerste baas wilde hij graag na 3 jaar weg en zijn tweede baas had pech dat Transavia hem een droombaan boodt) en waar het niet altijd even makkelijk is gegaan. Op de cruise waren we nog helemaal gespannen door baan een die probeerde roet in het vuur van Daan zijn vertrek te gooien.

En dan ik, met mijn radicale besluit om te stoppen met mijn kantoorbaan. Dat heeft wel wat stress opgeleverd. Gelukkig heb ik inmiddels al 4 opdrachten voor de verlengde schooldag binnen. Nu nog inschrijven bij de KvK en alles op een rijtje krijgen, maar dan kan ik straks eindelijk mijn droom gaan volgen: Ik ga schrijven. Engelstalig, want dat ligt me beter dan Nederlands. Door mijn baantjes voor de verlengde schooldag heb ik toch nog wat inkomsten en zo redden we het wel met zijn drietjes.

Dit jaar met Elora is ook niet altijd even makkelijk geweest. Nu mag ik niet klagen hoor, want wij hebben echt een lief en gehoorzaam kind. Het helpt bij mij ook altijd als ik andere kinderen van haar leeftijd zie om te vergelijken. Dan realiseer ik me hoe makkelijk mijn kind soms is. Maar ja, het feit is dat ze 3 is en dus soms wat brutaler en dat ze ook erg creatief is met ondeugend zijn. Het hoort er allemaal bij, maar soms is het moeilijk als je niet lekker in je vel zit.

Die tijden kan ik straks achter me laten. Nog maar een halve dag en dan zit mijn werk er onofficieel echt op. Ik kom alleen nog maar op de werkvloer op 29 December voor mijn afscheid. Morgen kan ik stoppen met me zorgen te maken over het afronden van mijn werk en kan ik me ECHT op de vakantie gaan richten. Ik heb er zo'n zin in!!!

Nog 7 dagen.... ik hoop dat we geen gekke dingen krijgen zoals vertraging door sneeuw of andere rare dingen. En als het dan toch zo moet zijn, dan liever op de terug weg.

Dit weekend gaan we de koffers echt inpakken. Zondag is onze Sinterklaas avond en maandag zetten we nog even de puntjes op de i. Allemaal lekker relaxed, want na de laatste paar weken waar ik veel dagen van 10 uur heb gewerkt kan ik wel een beetje rust gebruiken ;)

4 opmerkingen:

  1. Net jullie blog gevonden, ik lees graag mee met jullie belevenissen.
    Wat heerlijk dat jullie al bijna op pad gaan.
    Heel veel plezier, geniet ervan!,
    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, dat was een enerverende periode, heftig besluit om je baan op te geven en voor jezelf te beginnen, dat vergt moed, super. Fijne dagen, lekker op de relax stand, zodat je ontspannen op vakantie kunt beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor je baan opgeven voor zoiets moois als schrijven! Maar eerst maar lekker van jullie vakantie gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoop ook dat het meevalt met tegenslagen de komende weken.
    Als je het leuk vind om je alvast voor te bereiden op de reis met voorpret.
    becciesadventures.blogspot.com is mijn blog en zitten momenteel in naples na de everglades en gaan zaterdag op weg naar orlando
    wie weet tot ziens in de disneyparken!
    gr rebecca

    BeantwoordenVerwijderen