maandag 19 juli 2010

13-7

Wat gaat dit snel vergeleken bij de vorige keer. Er is bijna geen tijd om rustig na te denken over de restaurants, want voor je het weet zijn ze geboekt. Ik had een aantal restaurants geboekt, maar moest achteraf toch behoorlijk wat veranderingen maken in mijn rooster. Zo was ik even vergeten dat de disney kaartjes maar 14 dagen geldig zijn. Dat kan je wel veranderen, maar dan moet je dik betalen en daar hebben we geen zin in. Dus, niet traditie getrouw, gaan we de eerste dag van ons pretparken festijn niet naar Disney… maar naar Universal. Het is even wennen aan het idee dat het kasteel dit keer niet het eerste is wat we zullen zien. Zelfs niet het tweede, want de volgende dag staat Epcot op het rooster. We gaan pas in week twee naar the Magic Kingdom en de eerste week wordt gedomineerd door Universal. Waarom? Omdat ik wil afsluiten met Disney, want dat vinden we het leukst. En het kwam nu eenmaal zo uit.




Het is een heel gepuzzel, vooral omdat zo veel restaurants niet meer vroeg te krijgen zijn en ik heb mijn twijfels of een aantal van onze reserveringen wel zo wijs zijn. Maar ja, wat niet gaat, zeggen we af. Het is wel jammer dat een aantal restaurants pas rond 19:30 of soms zelfs pas om 20:40 vrije plekken hebben. Maar ja, dan maar overdag wat langer rusten, we zien het wel hoor.



Ondanks dat het even anders denken is dan vorige keer ben ik er niet minder enthousiast onder. Nog steeds ben ik een beetje in shock, kan me niet voorstellen dat we in December al weer gaan. En ergens ook weer wel, want ik wil dit zooooo graag. En ik ben niet de enige. Elora en Daan zijn dit keer ook heel enthousiast. Misschien ook omdat ze zich nu ook een voorstelling kunnen maken.



Vandaag hebben we dan ook echt geboekt. De knoop is doorgehakt en als het goed is zijn de eerste betalingen gemaakt. Nu is het voor mij pas werkelijkheid… WE GAAN. Tot 15 Oktober kunnen we nog zonder kosten opzeggen bij het reisbureau: small world travel agency. Ik kan je vertellen, nu ik eenmaal met een Amerikaans reisbureau mijn disney reis heb geboekt, wil ik nooit meer anders. Wat een service zeg!! Bij de Nederlandse reisbureaus voelde het als ‘tandentrekken’ om informatie te krijgen en er werd beslist niet meegedacht. Bij smallworld kwam de dame zelf met goede suggesties en werd er heel vriendelijk verteld dat ze graag al mijn vragen wilde beantwoorden en als ik er behoefte aan had, dat ze me uit Amerika wel wilde bellen. En zo hebben we de goedkoopste deal die we konden krijgen. Bij het reisbureau hebben we 14 dagen disney hotel met quickservice dining package en 2 dagen gewoon los het hotel. Het dining plan gaat ons toch best wat geld schelen (het is namelijk gratis) en zo hoeven we geen ontbijt of lunch te betalen (behalve als we bij speciale restaurants gaan eten) Hoera voor ons!



Dus, hotel geboekt… (en betaald) en de disney tickets zijn dus ook in orde. Ik heb ook meteen de kaartjes voor Universal en seaworld gekocht, dus dat is ook geregeld. Nu de auto en de vlucht nog en volgens mij hebben we dan alles. Dan kunnen we gaan sparen voor de restaurants en de leuke dingen! Want Elora’s cadeaus worden natuurlijk weer in Disney gekocht dit jaar en ik hoop weer wat leuke kerstversiering te vinden (die spaar ik namelijk)



Wat een heerlijk idee: WE HEBBEN GEBOEKT!!!!!

5 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie weer gaan en dan nog wel in december; The most wonderful time of the year! We gaan jullie weer volgen.

    Nog even een opmerking over de zwemparken: Die optie kost toch geen 250 euro? De optie & More is net zo duur als Hoppen voor jullie drietjes, namelijk 156 dollar. En 10 extra dagen naar zwemparken geeft minstens zoveel meer flexibiliteit, toch? Kids love it there, dus volgende keer dan maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LEKKER !!! Ik kan me de feest-stemming helemaal voorstellen. Leuk dat je het 'hals over kop' noemt om alles te regelen, terwijl je 'pas' over 4,5maand gaat ;-) ! HAHA !!!

    Maar begrijp je natuurlijk wel. Have fun, wij zijn gisteren weer aangekomen hier in Orlando, blijft geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg het altijd; wie 1 maal naar Orlando gaat wil terug en het liefst zo snel mogelijk ! En jullie bewijzen dat ik gelijk heb :-)

    Altijd fijn als het eenmaal geboekt is. Jullie hebben weer een heerlijk vooruitzicht.

    Ik moet stiekem wel lachen om de hectiek die uit je post blijkt. Je bent er gewoon helemaal hyper van en dat kan ik me heel goed voorstellen.

    Geniet van alle voorbereidingen. Het zal vast weer een hele mooie trip naar Mickey en zijn vriendjes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Teleton, ik kwam op de disney rekenmachine 250 uit, maar kan zijn dat we op andere prijzen uitkomen omdat ik voor 2 volwassenen en een kind reken? Ik weet het niet, blaat ook maar na wat ik zie ;)

    @Mattrob: ja belachelijk he? maar omdat de restaurants al voor de helft zitten volgeboekt voelt het erg halsoverkop allemaal!! hahaha, Ik begin een halve Amerikaan te worden volgens mij, met dit psychotische booking-behaviour.

    @Tinnetam: Als men zou constateren dat ik ADHD zou hebben, denk ik niet dat mijn omgeving daar verbaasd van op zou kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Teleton, je hebt gelijk hoor... ik weet niet hoe ik op 250 dollar uitkwam... maar dan nog, de kans is weer groot dat we er geen gebruik van gaan maken. Misschien volgende keer als we gaan.

    BeantwoordenVerwijderen