maandag 12 juli 2010

decadent

Heimwee? Naar vakantie?.... nooit gedacht dat ik daar last van zou hebben. Als klein meisje was ik al verkocht. De eerste keer in Disney World heeft me een liefde voor dit park gegeven en die ben ik nooit meer kwijt geraakt… maar nu? Ik lijk wel verslaafd! Eerst waren de plannen om in 2013 weer te gaan, dat hadden we al een jaartje teruggeschoven naar 2012… maar 2012 was nog te ver weg.
Zuchtend en puffend (van de hitte, niet van de heimwee) was ik even de zon ontvlucht en achter de behekste computer van Daan gaan zitten.

Om kwaad erger te maken komt mijn dochter op me af met een gesloten handje.
"Kijk eens mamma, wat ik heb?" zegt ze trots. Ik veins interesse, want het is heet en meestal zijn de schatten van Elora alles behalve interessant voor iemand die ouder dan 3 is.
"Nederlandse muntjes" verkondigd ze trots, "En weet je wat ik daar mee ga doen?"
"Nou?" vraag ik met alle vrolijkheid die ik op kan brengen.
"Ik ga sparen voor Disney World"
Nadat ik mijn dochter een dikke knuffel heb gegeven ga ik toch maar weer eens de bekende websites opzoeken. Oh wat heb ik een zin om weer terug te gaan naar Disney World.


“Pffft 2012 is nog best ver weg” mopper ik zachtjes terwijl ik verlekkerd naar mijn spaarpotje op de visa rekening kijk, “we zijn al op de helft met sparen” vertel ik Daan. “Zeg”, probeer ik lollig op te merken, “Kunnen we niet gewoon 10 dagen gaan?, dan hebben we nu genoeg”. Ik meen niet wat ik zeg, 10 dagen vind ik niet genoeg. Tegen de tijd dat je over de jetlag heen bent, kun je weer terug. Vooral met zo’n kleintje.

“Ja kijk eens”, zegt Daan enthousiast, ik had zijn enthousiasme niet verwacht. Toch kijk ik eens. Niet tien dagen, maar misschien 14?
Uiteindelijk, omdat het goedkoper is om op een andere dag te gaan vliegen, worden het er 16 (kost het zelfde als die 14 dagen). Tja… dat geld hebben we al. Okay, er moet nog geld bij komen, om te eten en af en toe iets uit te kunnen geven. Tja dat wordt even een slot op de knip de komende maanden! Maar…. Dan gaan we WEL naar DISNEY WORLD in DECEMBER!!! Niets 2012… 2010!!!! Wow, toch weer tijdens de kerst. Dit keer zijn we dan wel wat eerder terug, 17 December komen we weer op Nederlandse bodem aan. 30 november (net als vorig jaar) gaan we heen.

Van 30 november tot 16 december gaan we in de Pop Century verblijven. Geen Animal Kingdom Lodge dit keer helaas (want daar heb ik wel een beetje mijn hart verloren) en ook niet 3 weken… maar dan wel DIT JAAR!! Dat maakt het dubbel en dwars waard.


Nee, we hebben niet geboekt… dat vinden we eng. Want we hebben het pas vandaag bedacht. En het is niet niets…. Heel veel geld… weg spaarpotje. Niet echt verantwoordelijk dus… maar oh zo leuk. Ik heb bij Small world travel agency een quote aangevraagd. Misschien toch ook bij Toerkoop maar doen. Het vliegen baart me zorgen, omdat ik niet weet of onze koffers direct worden overgeplaatst als je overstapt van easy jet naar virgin atlantic (ja wij zijn fans van virgin) Toch maar via een reisbureau? Nog even over slapen.

Ja nog even slapen… maar…. Ik denk…. Stiekem… dat we het al weten. Ik denk dat wij in December naar Disney world gaan. Tourguide mike is al betaald en het rooster is al gemaakt. Binnenkort dus maar de knoop doorhakken. Dan kunnen gelijk de ADR’s gemaakt worden. Elora houden we nog even ‘in the dark’. Eind Oktober is een leuke tijd om haar te vertellen dat ze toch eerder in Dinosaur mag dan verwacht.


Oh wat hebben we er zin in!!! Ik ben nog een beetje in shock… kan gewoon niet geloven dat we misschien over 4 ½ maand naar Disney World gaan. Wat zijn we toch verwend en decadent!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten