dinsdag 20 juli 2010

17-7 een pakketje in de post

Vandaag kwam er onverwachts een leuk pakketje in de post! Onze reispapieren, tenminste, de informatie over onze reis. Want de rest gaat volgens mij allemaal via computer. Spannend hoor!






Alleen de laatste twee nachten staan er nog niet bij. Die losse nachten zijn ook nog niet van onze credit card afgehaald, maar dat zal binnenkort wel gebeuren. Door de papieren ben ik gelijk weer geïnspireerd geraakt om een photopass aan te vragen. Dit is gewoon een stuk goedkoper als je het van te voren doet. $99,- ipv $145,- vind ik best een verschil. En ik vond het vorige keer toch wel heel leuk! Want photopass foto’s zijn niet donker of bewogen zoals mijn eigen fotografie nog wel eens kan zijn. We laten dan de koelkast voor $10,- per nacht zitten, want dat vind ik toch te duur voor een koelkastje.



Ik heb er zo’n zin in!



Wat ik ook erg gaaf vind is dat ik de stoelen al weet in ons vliegtuig. Rij 3 op de heenreis (Dat is heemaal luxe!! Want we zitten vooraan) en rij 4 voor de terugreis (helaas zitten er dan mensen voor ons) Maar wel geweldig zeg! Dat is het voordeel van op tijd boeken. Comfortclass klinkt ook helemaal geweldig (al hadden we als het goed is bij Virgin wel meer beenruimte)





Elora heeft de plattegrond voor de kinderen van 5 en onder al goed bestudeerd. Heel schattig, want ze komt me telkens vragen wat sommige dingen ook al weer zijn. Maar ze weet ook nog best veel van de vorige reis. Jammer dat ze zich dit later niet zal herinneren, maar wij gelukkig wel. Iedere dag lijken we weer een stapje dichterbij te komen en ik vind het geweldig.



Elora heeft er ook echt zin in, al wil ze in een stugge bui dreigen dat ze dan maar niet mee gaat (ze mag graag de martelaar spelen). Ze doet het niet vaak hoor, maar vandaag besloten we haar een lesje te leren. Daan heeft een nep telefoontje gepleegd naar het vliegveld, met de aankondiging dat ze Elora haar stoel mochten verkopen en dat wij met z’n tweetjes zouden gaan. Hihi, ze trapte er in en was behoorlijk van streek. We hebben het spel even volgehouden en uiteindelijk hebben we weer zogenaamd het vliegtuig gebeld omdat Elora met dikke tranen had beloofd dat ze niet meer zou dreigen om niet mee te gaan. Heel gemeen van ons, maar hiermee gaan we lekker tegen haar peuter puber drama in.



Elora mag in veel meer ritjes dan vorig jaar. Zo mag ze EINDELIJK in Dinosaur (daar heeft ze het al sinds december 2009 over) en ze mag zelfs in de Tower of Terror (maar ik vraag me af of dat niet stiekem toch iets te heftig voor haar is??) We zien het wel. Vorig jaar zijn we toch niet naar Jaws gegaan, dus dat staat dit jaar ook nog op de planning en is de vraag of we dat wel gaan doen met haar. Vorig jaar konden we in 3 weken niet alles zien en dit jaar gaan we korter. Maar dit jaar weten we ook wel wat we willen overslaan ;)

3 opmerkingen:

  1. Haha, lachen, zo'n 'drama-queen' thuis ;-) ! Dat is nu wel even over denk ik !

    Nou, spannend hoor. Als ik dit allemaal zo lees, kan er best nog wel eens wat veranderen in de komende weken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe herkenbaar dat "ik ga wel niet mee"gedrag. Onze zoon heeft het ook een aantal Orlando vakanties gehad. Gelukkig is hij daar het afgelopen jaar overheen gegroeid. Je wil niet weten hoe vaak wij in Orlando oma / het vliegveld hebben "gebeld" met het verzoek een terugvlucht voor onze kleine man te regelen. Pedagogisch heel onverantwoord, maar soms moet je even shock therapie toepassen ;-)

    Dan even over Dinosaur; weet je zeker dat je daar jullie kleine meid in wil laten gaan ? Onze kids zijn inmiddels (bijna) 7 & 8 en zij willen/durven er nog steeds niet in. Maar ja, misschien is jullie meis wel een echte dear devil :-) De tijd zal het leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben vorig jaar zelf in Dinosaur geweest en had idd even mijn twijfels. Maar ja... mijn kind vindt (alsnog) alles leuk. Het spookhuis in Disney vond ze het leukst, maar ze is bijvoorbeeld ook mee in de terminator geweest (vond ze ook niet eng) Ik heb haar wel gewaarschuwd dat de dino's mensen erg laten schrikken. Ik denk dat het op zich wel goed zal gaan. Even achtergrond over mijn dochter: ze speelt hier met speelgoed schedels en vindt het heerlijk als we haar laten schrikken. Het is gewoon een beetje een vreemd kind. ;)

    BeantwoordenVerwijderen