maandag 12 juli 2010

2 dagen verder

We gaan... we hebben het besloten. December wordt onze maand. Elora had ook al iets opgevangen, dus we hebben haar ook al ingelicht dat we in December gaan. Ze vindt het prima, want December is een vaag concept... voor haar belevingswereld is het net zo ver weg als januari 2012.

Het gaat wat anders dan vorig jaar, wat meer hals over kop. We hebben het hotel nog niet geboekt, maar ik ben wel alvast begonnen met mijn ADR's. Omdat je nu dus 6 maanden van te voren kan boeken is alles anders. Ik kan helaas niet alle restaurants krijgen die ik wil. Met pijn in mijn hart haal ik the Garden Grill (een van mijn favoriete restaurants in Disney) van mijn lijstje af. Le Cellier wordt het ook niet dit jaar, die moet echt 6 maanden van te voren geboekt worden. En ook de fantasmic package ziet er niet goed uit... tja jammer dan, dan gaan we maar een uur in de rij zitten, we zien het wel. Gelukkig staat alles ons nog vers in het geheugen, dus als we nu iets missen is dat minder dramatisch (al blijft het jammer)

We hebben ook besloten om geen gebruik te maken van de Ultimate tickets. Dat is heel fijn als je 3 weken gaat, maar als je maar 14 dagen gaat zijn de gewone disney tickets toch een stuk goedkoper als je niet voor de waterpark optie gaat. Dat doen we dan ook niet, de disney waterparken moeten toch nog een jaartje (of wat) wachten. De vorige keer was het geen weer voor de waterparken en zijn we niet gegaan. Ik vind het zonde om nu ongeveer 250 euro extra uit te geven om ook naar de waterparken te kunnen gaan. Hopper optie zetten we wel op onze passen, dat geeft ten minste een beetje vrijheid.

Het nadeel is dat we niet meer zomaar kunnen beslissen om ergens naar toe te gaan. We hebben maar 10 dagen disney en daar kunnen we niet overheen. Het voordeel is dat het echt een stuk goedkoper is... EN we kunnen nu gratis een quickservice dining plan bij ons verblijf toevoegen. Dat betekent dat we alleen maar voor ons avondeten hoeven te betalen (en alleen als we echt naar een restaurant gaan) Ontbijt en lunch (tenzij we iets aparts doen) hoeven niet te worden betaald.

De ADR's heb ik voorlopig al binnen en op een aantal na heb ik redelijk goed mijn rooster kunnen aanhouden. Sommige reserveringen komen dus niet meer helemaal goed uit met de voorspellingen van Tourguide Mike, maar ja, we willen niet alles missen.

Het is even kijken hoe het nu allemaal met Elora gaat lopen, want ons meisje wil beslist geen dutje meer doen tussen de middag. Maar het uurtje rust hebben we hard nodig, dus even kijken of we daar iets op kunnen vinden.

Ik vind het zo spannend en het voelt nog helemaal niet echt. Ik ben pas opgelucht als de reserveringen gemaakt zijn. Wat een chaos zo... een disney vakantie moet je dus echt ver van te voren reserveren, want ik merk dat het anders toch allemaal wat anders loopt.

Binnenkort echt alles vast zetten en dan kan het grote genieten beginnen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten