zondag 12 december 2010

11 December (dag 12)

“Waar zullen we vanochtend eens gaan eten?”, zeg ik terwijl ik me uitrek. “De dag is helemaal vrij, behalve onze Boma reservering vanavond”. Het zou mooi weer worden vandaag, maar ondanks dat het niet koud is, is er ook geen zon te zien. Als het geen mooi weer is, zijn je opties hier met een 3 jarige toch een beetje gelimiteerd en om nou de hele dag in de hotel kamer te gaan zitten, lijkt ons ook niet zo gezellig (al vervelen wij ons nooit) Als je hier bent, wil je er wel op uit.

In de eerste instantie besluiten we naar de ihop te gaan, maar achteraf wordt het Dunkin Donuts, want daar hebben ze ook ontbijt. Ik heb een of andere bijzondere tosti en Daan heeft een soort egg muffin. Het is erg lekker, maar ontspannen zitten is het niet. Het plan is om te shoppen, we hebben nog een cadeautje nodig voor het buurmeisje en dat is niet makkelijk. Zij passen op onze kat en ieder jaar nemen we een cadeautje voor de dochter mee. Maar de dochter wordt steeds wat ouder en is ook niet zo van de barbies, poppetjes of ander speelgoed. Prinsessen zijn uit, maar Tinkerbell is wel gaaf (die blijft ook gaaf, ook als je 34 bent) dus ik kies een hele hippe Tink tas uit. Zo hip, dat ik hem zelf stiekem ook wel zou willen, maar goed, ik doe nooit iets met tassen en ik heb nu een fijne tas.

Dan wordt het een trip naar de Premium outlets. Even denk ik dat we hier snel klaar zullen zijn, geen van ons is gek op merken. Maar, ik ben even vergeten dat er 1 merk is waar ik wel gek op ben… Osh Kosh Begosh. En ja hoor, hier wordt een flinke smak geld aan ons kind uit gegeven.

Daan en ik voelen ons gelukkig in een Disney outlet waar we truien en hoodies vinden. Ik ben er blij mee want ik kan wel wat dikke truien gebruiken (ironisch dat ik ze in het warme florida vind)

Daarna gaan we nog even op de onmogelijke zoektocht naar de grote haarstrikken. Ik vind er maar 1 en de rest zijn allemaal kleintjes. Nou ja, misschien vind ik ze nog deze reis.

We besluiten dat er niet genoeg tijd is om te slapen tussen de middag en gaan naar de Film. Elora kiest Narnia en wij zijn daar blij mee. Halverwege de film heeft ze een beetje spijt en vroeg ze of de film voorbij was. Pas toen het spannend werd vond Elora het weer leuk en kreeg mamma een beetje spijt. Die zeeslangen vond ik wel erg heftig en ik heb veel afleid technieken geprobeerd te gebruiken (spelletjes, kietelen, handen voor haar ogen houden) tot Elora zich als een geërgerde tiener naar me toe draaide en met een zucht verklaarde:”Dat hoeft niet mam, ik vind het niet eng”. Ze wordt zo groot.

Na de film zijn we ons gaan omkleden voor het avondeten. Ondertussen probeerde ik de nieuwe buit in de koffers te proppen. Oh oh oh, als dat maar gaat passen. Ik baal dat we nog maar 1 koffer per persoon mee mogen nemen, anders hadden we toch een koffer erbij kunnen hebben. We zien het wel.

Vrolijk reden we naar de Animal Kingdom Lodge. Het voelde alsof we thuiskwamen, een gevoel wat we bij Pop nog niet gehad hebben. “Welcome home”, zei de mijnheer bij de hefboom en daarna de mevrouw bij de ingang. Daan en ik besloten dat we de volgende keer wat minder lang op vakantie zouden gaan en toch weer terug naar de AKL zouden komen. Het heeft toch wel veel te maken met onze vakantie belevenis. Boma’s was weer geweldig, maar tot mijn schrik zag ik dat er geen butternutsquash soup was. De serveerster zei dat ze wel even in Jiko’s voor me wilde kijken, want daar hadden ze hem ook. En ja hoor, voor ons stonden twee bordjes met de kostelijke soep. Elora heeft er een bijna geïnhaleerd en de ander was voor mij, wat is dat toch lekker. Ik heb het vlees een beetje laten staan, want ik merk dat mijn lichaam al dat vlees niet helemaal goed aan kan. Thuis eet ik wel vlees, maar in kleine porties en hier eet ik ongeveer 5 keer zo veel. Het hielp wel, want ik voelde me een stuk lekkerder na het eten, niet zo opgezwollen. Elora voelde zich niet zo heel lekker en ik ben 3x in een korte tijd met haar naar de wc gerend.

Een beetje triest verlieten we de Animal Kingdom Lodge. Omdat we koffer ruimte te kort kwamen hebben we besloten Elora haar toy story set voor de kerst nu al te geven, want die doos nam echt belachelijk veel ruimte in beslag. We hebben Elora lekker in bad gezet met haar nieuwe poppetjes en we hebben lekker rustige avond gehad en ik heb mijn tweede boek, school of fear (mwoh, niet geweldig) uitgelezen.

(Ik kom er trouwens net achter dat we op deze dag helemaal geen foto's hebben gemaakt *bloos*, sorry mam)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten