vrijdag 17 december 2010

17 December (dag 18)

Wat een nacht zeg. Tussen het piekeren door was Elora ook nog eens ontzettend onrustig en deze kamer werkt een beetje vreemd qua temperatuur. De kant van de badkamer en dus waar het bed van Daan en Elora staat is erg koud. Er mag ’s nachts dus beslist geen airco aanstaan. Maar als je de airco uitzet, gaat de verwarming aan en mijn kant van de kamer is bloedje heet. Ik heb dus in een soort sauna geslapen vannacht (al meerdere nachten trouwens, ik slaap hier echt voor geen meter)

Om 4:30 heb ik het slapen maar opgegeven. Ik blijf me voorhouden: Dan valt de jet lag straks mee. Maar stiekem is het wel balen. Vooral omdat ik niet kan gaan lezen, want dan wordt Daan wakker. *Grijns*, ja het is wat gecompliceerd hier in Pop Century ;)

De koffer is bijna helemaal ingepakt en we gaan zo naar de Magic Kingdom. We hebben net de mensen van de auto gebeld en we mogen de auto gewoon op het vliegveld afzetten. De Magic express laten we even voor wat het is deze reis en gaan lekker met de auto. Dat betekent dat we niet terug naar Pop hoeven te gaan en gewoon vrij zijn morgen ochtend.

Het was vandaag echt super lekker weer, we zijn blij dat we toch een paar lekkere dagen hebben gehad, want dat barre weer was echt drie keer niets.

Vrolijk gingen we naar Magic Kingdom toe. De ochtend was redelijk rustig en we begonnen bij de Splash Mountain. Elora wilde hier dolgraag nog een keer in. Ik vond het een goed idee. Uit mijn ervaring word je niet zo heel erg nat van de Splash Mountain en het was niet erg koud, dus we besloten er mee te beginnen. Onderweg kwamen we Daan die aan de zijkant stond te kijken tegen. “Kijk uit”, riep hij, “Je wordt straks echt heel erg nat”. Voor me zag ik inderdaad dat de mensen in de achterste rij helemaal nat werden van de wagentjes die naast hun naar beneden kwamen. Ik vond dit zo raar, ik heb splash mountain zo vaak gedaan en ik ben nog nooit zo nat geworden. Even dacht ik dat we de natte plons zouden ontsnappen. Ik zat over Elora heen gebogen dus ik heb het meeste van haar op gevangen, het was alsof iemand een emmer water over me leeg had gegooid, ik was echt helemaal kletsnat. Het heeft ook de halve morgen gekost voor ik droog was (want zo warm is het ook weer niet) en mijn onderbroek was nog nat toen ik thuis in het hotel kwam. Jakkie! Als ik dat had geweten, hadden we die als laatste bewaard. Ze hadden de safeguard niet aangezet, wat normaal wel het geval was. Zelfs binnen in de splash werd ik door een straal water geraakt.

Na Splash mountain hebben we nog even de Pirates (waar ik potverdrie weer nat werd van kanonskogels) en Jungle cruise gedaan. Elora wilde nog even in de tapijtjes van Alladin en hebben we ook gedaan. In Fantasyland zijn we naar Sneeuwwitje gegaan en hebben voor Peter Pan waar het echt heel druk was, een fastpass gehaald, we kregen er een gratis fastpass voor Phillarmagic bij dus die hebben we ook gelijk gedaan. Hoe langer we liepen hoe drukker het werd. Bij de Columbia Harbourhouse hebben we heerlijk vis en kip gegeten en toen waren we op tijd voor Peter Pan. Daarna hebben we als laatste Elora’s favourite ritje van vorig jaar gedaan, de Haunted Mansion. De rij was groter dan ik hem ooit heb gezien. Het is hier ineens een stuk drukker en zo rustig was het niet.

In de eerste instantie stond Hollywood Studios op het rooster, maar Elora had niet geslapen en Daan en ik zijn behoorlijk moe. Het leek ons beter, met de lange dag die we voor ons hebben, het toch maar rustig aan te doen. We hadden ook stiekem niet meer zo’n zin om in de enorme mensenmassa rond te lopen. We zijn ook wel een beetje verzadigd van de pretparken. Het was echt geweldig, we hebben zo’n gave vakantie gehad, ondanks het hotel wat iets tegen viel en het vreselijke weer. Dit was de eerste vakantie waar we zo lang alleen als gezin op vakantie zijn gegaan en het is reuze bevallen (Al blijf ik er bij dat ik het heerlijk vind dat Elora straks weer haar eigen kamertje heeft) Deze vakantie zal ons nog lang bijblijven.

Wanneer we weer naar Disney gaan? Geen idee, we willen hier graag terug komen als het nieuwe fantasyland klaar is, maar volgend jaar gaan we even iets anders doen dan Disney World. Toch blijft dit een van onze favoriete bestemmingen.

Wat we met onze avond gedaan hebben? Niet heel geïnspireerd, we zijn naar de pizza hut gegaan. We hadden ineens zo’n zin in pizza. Elora was echt doodmoe en ik vond het een goed idee dat we toch niet naar Hollywood Studios zijn gegaan, dat was echt teveel geworden voor ons gebakje.

Ik hoop dat onze vlucht gewoon op tijd gaat. Al die afgelaste vluchten maken me een beetje nerveus, want we zijn nu wel toe aan thuis. Lekker straks weer kroelen met onze kat, lekker in ons eigen bedje slapen met een normale temperatuur die we zelf kunnen regulieren *grijns*

Nu maar hopen dat we vannacht een beetje kunnen slapen!

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je verhalen. Het liep helaas niet zoals je gehoopt had, het weer en Elora die niet lekker was maar ondanks dat hebben jullie toch lekker genoten van alles. Is een villa volgende keer niet een optie voor jullie, heeft de kleine meid ook haar eigen kamer?
    Ik wens jullie een voorspoedige reis en sterkte met de kou en jetlag.
    Groetjes,
    Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verslag, jammer van de slaapperikelen. De tip van Anita over een villa ondersteun ik van harte. Zeker met een kleintje zou dat heerlijk zijn. Bedankt voor het verslag, goede thuisreis en welkom in het witte Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen