donderdag 9 december 2010

8 december (dag 9)

Vanochtend moest er een beetje gepord worden om iedereen uit bed te krijgen. Elora heeft nogal liggen spoken vannacht en wij voelden het ook deze ochtend. Sowieso had ik moeite met in slaap vallen de avond ervoor en is mijn eerste boek uit. Wel lekker hoor, want die luxe is er niet altijd bij in het dagelijkse leven. Al mis ik soms wel wat “volwassenen tijd” met zo’n bijna kleuter op de kamer.

Ons ontbijtje begon gewoon weer eens lekker bij everything POP. Hoera voor de diningplan. Daarna hebben wij onze pijnlijke lichamen in de auto gehesen. De blaren zijn er in ieder geval, het duurde wat langer dan vorig jaar, maar ze beginnen al weer artistieke vormen aan te nemen.

Hollywood Studios stonden om het programma. Als eerste zijn Elora en ik in de Tower of Terror gezeten. Ik heb hier heel lang over nagedacht, eigenlijk al sinds ik wist dat ze groot genoeg was en toch maar besloten het te proberen. Tot nu toe was Elora overal stoer in en ze wilde zo graag. Met zweet in mijn palmen stond ik in de korte rij (de andere mensen waren immers en masse naar de Toy Story mania gerend) en Elora zag het helemaal zitten. Eenmaal in de lift was Elora wat stiller en toen we de gordels vast hadden en de deuren sloten keek Elora me met haar grote blauwe kijkers aan en zei ze: “Mamma ik moet plassen”. AAAAARGL!!! “Kun je het nog ophouden?”smeekte ik, want er was geen weg meer terug. Oh jee, als ze dit eng zou vinden…. In mijn geestenoog zag ik al een plasje op de stoel van de ToT liggen… Volgens Elora kon ze het nog wel even ophouden, maar ik was er niet geruster op.

Stilletjes zat Elora naast me en keek ze naar de geestachtige verschijningen die voor ons opdoemden. En toen ging het raam open. “Nu gaan we vallen”, waarschuwde ik haar terwijl ik haar in een soort houdgreep had. Helemaal stil (mensen die Elora kennen weten hoe uniek dit is, want ik ben een kletser, maar die kakel van Elora staat echt NOOIT stil) “Vind je het leuk?”vroeg ik nog een beetje angstig terwijl we door de lucht suisden. Elora knikte, maar ze had een soort pokerface opgezet dus ik wist het niet zeker. Tot dat het ritje ophield en Elora tien keer zo snel als normaal ging praten uit enthousiasme. Ze was er helemaal vol van, wat een heldin is het toch. Ze wil er deze vakantie graag nog een keer met me in, stoer meisje.

Daarna mocht pappa weer mee doen met de ritjes. Onze favoriete blijft wel de Great Movie Ride. We hebben meerdere dingen gedaan en heel veel characters begroet. Waaronder bijvoorbeeld Lotso, de beer van Toy Story 3. Elora’s eerste handtekeningen boekje is al bijna vol. Ook de incredibles waren dit jaar niet meer eng, dus dat was ook wel erg leuk.

Om 11:15 hadden we een ADR bij 50’s prime time cafe. Stiekem gaan we daar alleen maar voor de PB&J milkshakes naar toe. Heerlijk!! Verder hebben we gewoon een broodje gegeten, Daan met Kalkoen en ik met vis, niet te heftig dus. Elora heeft heerlijk kippensoep met peentjes zitten eten en ik was blij dat er weer wat vitamines in gingen, want het arme kind krijgt hier veel te veel vet en slecht eten binnen. We zien haar wangen boller worden. Thuis gaan we allemaal weer gezond eten.

Omdat we een vroege avond ADR hadden (tja vandaag vielen er toevallig 2 op 1 dag) zijn we in het park gebleven. Het is eigenlijk tegen mijn geloof, want ’s middags rusten is erg fijn. En dat merkten we ook wel rond een uur of 3 toen we er allemaal echt goed door heen zaten. Iedereen was een beetje geibbeld. Het leuke was dat we een fastpass voor Toy Story Mania hadden voor 15:30 dus tegen die tijd waren we weer helemaal vrolijk. We hebben veel gezien vandaag. Zelfs de Voyage of the little Mermaid, die me echt veel slechter bijstond, was goed te doen en Elora was echt heel gezellig en lief (behalve tussen 15:00 en 15:30, maar toen waren we alle drie even mopperig) Om 16:20 zaten we in de Sci-Fi dine in cafe in onze eigen auto. We hadden niet heel veel honger, dus de helft van mijn hamburger is weer terug gegaan. Maar het was leuk, lekker en gezellig. Alleen konden we dit jaar niet meer naast elkaar zitten, want met een druk kind is dat toch geen doen meer. Bestek valt al alle kanten op.

Na het eten waren we kapot… helemaal kapot en zijn we naar de auto gestrompeld. Het was een leuke dag, maar ik heb toch liever een rustpauze tussen door. Morgen weer een dag 

4 opmerkingen:

  1. WOW Hé de Tower of Terror, wat een waaghalsje ;-)
    Enne ook een beetje rust inlassen hoor ;-)

    Nog heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou die Tower of Terror viel bij mijn dochter niet zo in de smaak hahaha dus je hebt 1 geluk als ze niet weten wat er komen gaat (maar wij wisten het wel).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb net de laatste dagen bijgelezen. Wat een aktieve vakantie hebben jullie, stoer hoor dat jullie dochter in de Tower of Terror durft. Jammer dat het zo koud is maar ondanks dat genieten jullie toch met volle teugen. Een rust/shopping dag is ook wel erg lekker hoor.
    Heel veel plezier nog, groetjes
    Anita (Tans4USA)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een stoer meid hebben jullie zeg, wel leuk, hoor.
    Zo kan je mooi alles met z'n 3-en beleven.

    Veel plezier morgen.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen