vrijdag 17 december 2010

16 December (dag 17)

Vol goede moed stond ik vanochtend naast mijn bed. We hebben nog maar 2 volle dagen te gaan, dus die gaan we volproppen met pretparkuren.

“Oh oh, mamma”, roept Elora vanaf het toilet, “Blubberpoep”. He nee he? Maar helaas, ja hoor, Elora had weer een acute aanval van diarree. Potverdorie!

Toch lijkt Elora erg levendig, ze heeft verder nergens last van. Toch maar riskeren? We zien het zonnetje al een beetje lekker schijnen en kunnen het niet laten. Elora krijgt een luier omgebonden, voor eventuele ongelukjes (Ik blijf dit rot vinden, want ze is al zo groot, maar het is zieliger als ze niets leuks kan doen) We nemen een arsenaal aan “back up- kleding mee” en stappen vol goede moed in de auto. Het weer is lekker, heel lekker. Geen zwembaden weer, maar ook geen dikke truien of regen weer. Wij voelen ons dolgelukkig.

Vrolijk huppelen we Epcot binnen en rennen nogmaals met de stieren van Soaring mee. We hebben weer geluk en zitten binnen tien minuten in de stoeltjes op rij drie. Wel de minste rij tot nu toe. We maken het meest van deze dag. Eerst Soaring, dan the land en circle of life. Living with de land valt me mee, die stond me veel vervelender bij, maar ik vind het eigenlijk wel leuk. Ik zal wel oud en saai aan het worden zijn. Dan is Figment aan de beurt, waar we speciaal voor Nana een foto met prinsessen voor Elora maken, want die zocht ze vorig jaar.

We kunnen nergens lopen of iemand spreekt Elora aan. We hebben haar een beetje leuk aangekleed voor de foto en ze krijgt heel veel aandacht. Haar engels wordt ook steeds beter en dat is zo schattig om te horen. (gisterenavond lag ze zelfs in het engels te dromen)

Inmiddels beginnen onze magen te knorren, het is rond elven en we hebben om 6:30 alleen een klein bakje cornflakes gegeten, terwijl we grotere ontbijten gewend zijn hier (al zijn we die echt zo zat momenteel) We eten een wrap bij de Tangierine cafe en het is zalig. Lekker veel groente en niet zo belachelijk veel vlees.

Daarna lopen we de landen door. Wat leuk om dit overdag te doen als er geen drommen mensen lopen. We blijven in Japan een beetje hangen en bekijken het een en ander. Daarna gaan we kijken bij de American Adventure. Die heb ik volgens mij nog nooit gedaan. We zijn onder de indruk van de animatronics, maar ik moet zeggen dat de vreselijke Amerikaanse zelfglorificatie begint ons een beetje tegen de huig te kietelen. Maar het is interessant om te zien. Dan komen we uit bij China waar we nog even snel met Mulan op de foto gaan.

Onderweg vinden we ook een hagedisje die zich door Daan laat opscheppen in een bakje. Elora ziet het helemaal zitten om deze hagedis als huisdier te houden, maar helaas moeten we haar teleurstellen.

Daarna gaan we nog even de innovations gebouwen bezoeken waar Elora en ik leuke spelletje doen en kikkertjes van klitteband maken. Daarna gaan we voor de laatste keer in de bal (spaceship earth) en dan zeggen we Epcot gedag. We komen hier deze vakantie niet meer terug. Met de drama waardig van een soap-ster roept Elora “oh, ik ga deze bal zo missen”

Eenmaal op de kamer is het al 15:00 en Elora wordt snel in bed gelegd. Ze heeft gelukkig sinds de ochtend geen darmklachten meer gehad en het lijkt telkens maar een uur of twee te duren. Ik lees nog even wat voor en halverwege Elora haar protest: “Ik kan niet slapen” is ze al bijna vertrokken.

Om 18:00 maak ik iedereen wakker. Ik heb even in mijn boekje gelezen, maar Daan en Elora hebben heerlijk geslapen. We maken ons klaar voor de Olive Garden. Het eten is daar echt zalig en we zijn een beetje verbaasd, want dit hadden we niet verwacht. Mijn pasta is echt zo lekker en het is gezellig. Voor het eerst drinken we er ook een wijntje bij en voelen ons bijna weer volwassen. Dat is wel lastig met een kleintje op je kamer, we hebben al 17 dagen geen volwassenentijd gehad en we zijn zo moe dat we vaak vlak na Elora slapen.

Nu zitten we gezellig “shit my dad says” te kijken. Ik vind dit zo frappant dat er een serie van is, want ik volg de orginele mijnheer op twitter en echt al een tijdje!.

Ik ga me zo op de koffers storten. Morgen Magic Kingdom en Hollywood Studios. Dan zeggen we Disney gedag.

2 opmerkingen:

  1. Dat waren weer 3 drukke, leuke dagen. Geniet van je laatste dag en een voorspoedige terugreis. Het was erg leuk om jullie blog te volgen, ik heb de verhalen met plezier gelezen.

    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer geen foto's maar dan hebben we thuis ook nog verrassingen. Heb je voor Elora nog een ketting en armband met kleine schakeltjes gekocht voor de bedeltjes?

    En ik ben benieuwd naar de foto waar je over schrijft.
    kus

    BeantwoordenVerwijderen