zaterdag 18 december 2010

villa vs hotel

Bedankt lieve mensen voor de reacties. Ik las van Anita dat ze een villa aanraadde en ik moet zeggen dat ik daar voor de vakantie ook over na gedacht heb. Het lijkt me inderdaad heerlijk om die vrijheid te hebben. Alleen was het voor ons nu veel beter om een hotel te nemen met de plannen die we hadden. Omdat we veel Disney restaurants op ons lijstje hadden staan en vaak naar de parken zouden gaan, was het beter om in een disney hotel te gaan zitten met de dining plan en gratis parkeren. Dat scheelt echt een jas en de value resorts zijn ook goed te doen qua prijs.

Vorige keer hadden we bij de AKL er minder last van omdat we Elora in haar eigen bedje om het hoekje hadden geplaatst. Maar hier wilden ze ons 17,50 per nacht rekenen voor een bedje, dus hebben we dat niet gedaan omdat we daar niet op berekend waren. Volgende keer rekenen we dat er gewoon bij en zetten we haar om de hoek tussen de kamer en de badkamer in.

Het weer was echt de grootste teleurstelling, maar ja daar kon niemand wat aan doen. Nu dat het al twee dagen weer heerlijk is, lijkt het ineens heel ver weg. Het is hier zo koud geweest, met vlagen want het was meestal niet de hele dag door vrieskoud, maar het begon dan 's ochtends met ijs op onze voorruit en 's middags konden we toch vaak een laag kleding uittrekken, dankzij de zon (want die scheen vaak wel) Alleen werd het als de zon dan weer weg was, weer ijselijk koud.

Pop kan ik mensen aanraden die maar kort verblijven of bijna nooit op de hotel kamer zijn. Je krijgt de Disney "perks" en het is geen slecht hotel, maar wel duidelijk een goedkoop hotel. Door het weer hebben wij wat meer tijd op de kamer door gebracht dan gepland en dan is het wel claustrophobisch. Plus dat de service hier gewoon niet geweldig is. Maar nu zijn wij met de AKL erg verwend hoor, dat blijft ons favoriete hotel.

Onze vakantie was waanzinnig. Elora heeft wel erg last van haar buikje gehad, maar bij ons kind merk je dat vaak pas als er ineens iets naars uitkomt. Ze is namelijk, op een ochtend na, heel erg vrolijk en gezellig geweest. Ik ben ontzettend trots op haar geweest deze vakantie, want ondanks dat ze toch echt wel 3 is en me uitprobeert, heeft ze over het algemeen goed geluisterd en is ze heel gezellig en lief geweest. Ik merkte dit ook aan de mensen om me heen. Deze vakantie heeft Elora belachelijk veel aandacht gekregen van iedereen om haar heen en ze werd steeds uitbundiger. Ze heeft ergens in het midden van het Amerikaanse gedeelte van de Epcot Worldshowcase gedanst. Steeds meer mensen gingen naar haar kijken en telkens gingen ze voor haar klappen, terwijl wij in een deuk lagen aan de zijkant.

Het is gewoon onwijs leuk geweest. Ik denk ook wel dat ondanks de kleine tegenslagen dat dit toch wel onze leukste vakantie tot op heden is. Natuurlijk gaan we het volgende keer nog beter doen. *grijns*

Ik ga me zo maar eens douchen en aankleden, want we gaan vandaag nog even naar de film, want we moeten de laatste dag toch nog even leuk maken. Zo te zien hebben we geen vertraging en daar zijn we blij mee. Ik hoop van harte dat Elora kan slapen tijdens de vlucht.

Nou allemaal, ik zal maar zeggen: tot in Nederland :)

4 opmerkingen:

  1. Het is altijd afwachten hoe alles verloopt met zo'n kleintje erbij.

    Goede terugreis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede terugreis, en voor straks welkom in een winters Nederland, er ligt behoorlijk sneeuw.
    Het was erg leuk om jullie blog te volgen, ik heb het met plezier gelezen.
    succes met de jetlag.
    Groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben weer bijgelezen van de laatste dagen. Jullie hebben het weer prima gehad ! Ik hoop dat jullie inmiddels een goede terugvlucht hebben gehad.

    Ik denk dat een villa, of eventueel appartement zoals Cane Island, voor jullie niet verkeerd zou zijn. Zeker met wat jongere kinderen ideaal. Eigen kamer voor de kids is wel wat waard. Die appartementen kosten vlg mij iets van 50euro per nacht, villa vaak rond de 80euro per nacht. Overweging voor de volgende keer lijkt me. Sterkte met de jetlag !

    BeantwoordenVerwijderen