donderdag 9 december 2010

7 december (dag 8)

Om 5:10 was ik wakker. Ik blijf in dit rare ritme, maar vind het wel best, dat scheelt straks weer met jetlag. Zo laat kunnen we het toch niet maken hier. Daan en Elora heb ik tot 7:00 laten slapen en heb heerlijk mijn boekje gelezen. Het rooster ziet er anders uit dan aan het begin van de vakantie. Ik heb behoorlijk wat ADR’s opgezegd. Een ander keertje maar weer, het allemaal te veel en te duur, we gaan het wat rustiger aan doen, dan genieten we meer.

Vandaag staat er voor het laatst Universal op het rooster. We kleden ons warm, want we hebben ons lesje geleerd van gisteren. Elora krijgt een hemd, een T-shirt, een hele dikke trui een een dikke jas aan. Ik zelf heb 2 T-shirts, een hoodie en een jas aan en ik heb het nog steeds koud als ik naar buiten stap. Het is echt BELACHELIJK koud. Het erge is ook dat het weer telkens veranderd, van koud naar heet en er is geen peil op te trekken. Het is niet leuk meer en ik houd vocht vast bij het leven, ik lijk wel een lopend waterbed.

Toch wilde ik nog 1x in de Harry Potter forbidden journey. Veel meer hebben we ook niet gedaan, want het was een schoolreisjes dag en we werden overmand door een tikkeltje asociale tieners. Ze drongen gewoon zonder pardon voor in de al drukke rij van Harry Potter. Het voordeel van de drukte is dat ik Hogwarts rustig heb kunnen bekijken, al ergerde ik me een beetje aan de Argentijnse jonge dames voor me die steeds asocialer werden. Wat zien die kinderen er ook uit zeg…!

Maar wie het laatste lacht, lacht het best, want ik ging als single rider omdat Daan niet mee gaat en Elora niet mee kan en mocht dus voorbij alle dames lopen. Ik heb ze nog net geen lange neus gegeven toen ik de nog lange rij voorbij liep. Wat is dit toch een gaaf ritje. De combinatie van film en poppen is echt geweldig! Zelfs Disney heeft dit ritje nog niet geƫvenaard (komt nog wel, geloof ik vast)

Nog even de flight of the Hypogrif voor Elora en snel nog een butterbeer naar binnen gewerkt. Daarna zijn we als allerlaatste in de Cat in the Hat geweest en toen had de kou ons zo overmand dat we naar huis zijn gevlucht. Vanavond doen we het rustig aan, want we zijn moe en de gevreesde blaren zijn sinds gisteren ook weer op komen dagen op mijn pijnlijke voeten. Dat belooft wat (al is het een stuk minder erg dan vorig jaar)


's avonds hebben we schandalig lekker gegeten bij Raglan Road. Ik had na Tutto niet hele hoge verwachtingen, maar hier hebben we toch bijna onze vingers bij het eten opgegeten. Ik heb een fish chowder, oh sorry, it's not bleeding chowder, gegeten die echt ongelovelijk lekker was. Elora mocht haar kerstjurk aan omdat we het te koud vonden voor een prinsessen jurk. Ook op deze jurk was ze heel trots en liet hem graag aan iedereen zien. Haar engels gaat trouwens steeds beter, al klinkt ze wel een beetje als iemand die 5 minuten geleden heeft ontdekt dat er een Engelse taal bestaat.

We zijn bijtijds naar de kamer gegaan en hebben het een vroege avond gemaakt. Tenminste, ik niet want mijn boek, Rot and Ruin was erg spannend en ik heb het toch maar even uitgelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten