vrijdag 17 december 2010

15 December (dag 16)

Het is nu bijna 8:00 en het is donker en stil op de kamer. Ik werk nog even mijn dagboek van de laatste twee dagen bij. Magic Kingdom slaan we vandaag maar even over in de ochtend, het is allemaal te vermoeiend. Vanavond willen we wel gaan, om toch een keer wishes live te bewonderen.

De vakantie zit er al weer bijna op en ik heb last van inpak obsessies. De buit is groot dit jaar en ik hoop maar dat alles goed en heel aankomt. Ik hoop sowieso dat alles aankomt, want vorig jaar is er behoorlijk wat van mijn kerstversiering verdwenen. Daar baalde ik goed van. Dit jaar heb ik de leukste dingen in de handbagage gepakt (just in case)

We hebben echt een heerlijke vakantie tot nu toe, ondanks de kleine tegenslagen, zoals het weer. Ik moet ook zeggen dat ik niet denk dat ik snel terug zou gaan naar Pop Century, al blijft het hotel echt wel value for money. Het is goedkoop en redelijk schoon en je krijgt wel de Disney perks, maar het is niet een bijzondere beleving, het is meer gewoon een motel of appartement, maar dan zonder de fijne dingen zoals een koelkast. Gisterenavond hebben we de melk buiten de deur gehangen omdat dat koeler is. De mensen zijn hier ook een stuk minder behulpzaam en Disney Magisch dan in de andere hotels. Maar goed, daar betaal je ook naar.

De magie van vorig jaar is toch anders dit jaar, maar het fijne van dit jaar is geweest dat we veel relaxter de vakantie hebben beleefd met een minder sterk gevoel “ik moet dit nog zien”. Seaworld hebben we zelfs overgeslagen en Daan gaat kijken of hij de kaartjes nog kan verkopen. Zo niet, dan niet. We hebben ze in een pakket gekregen en konden ook nog naar aquatica als we wilden. Het was net zo duur als gewone tickets naar Universal, dus we zijn er niet op achteruit gegaan.

We hebben nog veel leuke dingen voor de boeg, maar nu dat onze diningplan is opgehouden, hebben we geen Disney maaltijden meer. Dit geeft ons meer vrijheid en dat vinden we wel erg lekker. Het rooster wordt ook nauwelijks meer aangehouden, we kijken nu waar we zin in hebben en ik vind het heerlijk zo. 2 Dagdelen pretparken zal er niet meer inzitten, dat is te vermoeiend. Hooguit de laatste dag, maar dat weet ik ook zo net niet. Zaterdag vliegen we weer naar huis en ik heb er eigenlijk wel zin in. Wat ik minder vind is dat we pas om 21:00 vliegen en dat we dan waarschijnlijk met een oververmoeide Elora op het vliegveld zitten. ’s Middags slapen zit er ook niet meer in want we moeten om 11:00 uitchecken. Gelukkig hebben we de auto nog tot 17:00 en waarschijnlijk gaan we lekker een filmpje pakken of zo. Er komt een Yogi Bear film uit die Elora wel leuk lijkt, dus we zullen zien.

We gaan nog even genieten van de laatste dagen, maar ik moet bekennen dat ik het ook wel lekker vind om straks weer naar huis te gaan. Lekker in mijn eigen bedje slapen, zonder kind op de kamer. Al voelt het allemaal heel eigen, is het toch wel lekker als je ’s avonds gewoon je privacy hebt.

“Daan”, roep ik om 8:20 als ik even wil voelen hoe koud het is buiten: “Pak de peentjes!”. Dit moet ik even uitleggen. Vorig jaar bij AKL deden we aan hagedissen spotten, dit jaar zoeken we naar konijntjes. Voor onze deur zat een konijntje en laten wij nou net worteltjes hebben gekocht van onze snackpoints. Helaas zijn de konijntjes niet echt tam hier en liggen mijn peentjes er een beetje verloren bij. Toch vinden we dit leuk, net als de tikkeltje agressieve eekhoorns die hier vaak vechtend door de bomen rollen.

De peentjes worden niet opgegeten. Eigenlijk zouden we vandaag naar pretparken gaan, maar we zijn een beetje pretparken moe momenteel. Het komt ook wel een beetje door het weer en de drukte.

We maken nog een korte trip naar de mall en gaan daarna naar het hotel. Ons ontbijt nuttigen we bij Panera bread, want we kunnen even geen vette hap meer verdragen. We willen gewoon een boterham en geen gedoe. Bij ons brood nemen we een lekkere smoothie met vers fruit. Toch zit ik weer belachelijk vol, ik ben hier echt een beetje opgeblazen.

Als we eenmaal thuis zijn is het zowaar best lekker weer. Met een dikke trui kunnen we lekker in het zonnetje zitten. Elora mag in de speeltuin spelen en wij gaan met ons boekje erbij zitten. Toch is het wel een beetje koud als je stil zit en ik geef het als eerste op en zoek de warmte van de kamer op. Nog even kan ik lezen en dan komen Elora en Daan ook terug. We zoeken ’s avonds een restaurant op en we eindigen in Black Angus steakhouse, waar we in April met mijn ouders hebben gegeten. Het eten is best lekker, maar ik merk dat ik het eten hier een klein beetje eentonig begin te vinden. Na de helft van mijn steak zit ik zo vol dat ik hem op het bord van Daan schuif.

Na het eten is het tijd om weer naar huis te gaan, Elora is doodmoe. De vakantie wordt haar een beetje te veel merk ik en ze mist haar huis en haar kat zegt ze. Ze mist haar kamer en haar knuffels en als Daan als grapje zegt dat ze wel bij hem in het grote bed mag slapen als ze thuis is en ik opper dat ik wel op de bank ga slapen, zegt Elora dat ze liever in haar eigen bedje wil slapen en dat mamma en pappa maar in het grote bed moeten slapen. Het is hier echt heel leuk, maar met dat koude weer is het soms lastig als je maar 1 kamer hebt om in te verblijven.

Morgen gaan we naar Epcot en dan gaan we er overmorgen nog een keer een lange dag van maken. Daarna is het tijd om naar huis te gaan. We zijn benieuwd hoeveel sneeuw er in Nederland ligt.

1 opmerking:

  1. Het sneeuwt hier momenteel en er wordt nog meer verwacht terwijl er al heel wat ligt. dus hopelijk hebben jullie zaterdag geen vertraging met landen. kijk ontzettend naar jullie uit en was leuk om zo onm de paar dagen te lezen hoe alles ging. love Mam

    BeantwoordenVerwijderen