woensdag 1 december 2010

1 december (dag 2)

We doen het rustig aan in de vroege uurtjes. Van onze diningplan maaltijden hebben we toetjes over en die moeten de ergste honger sussen. Elora eet er het meeste van op en kijkt me tevreden aan met een chocolade mond. Ze is er helemaal klaar voor en vindt het geen probleem dat we toch even de auto moeten gaan halen. Al vindt Elora het ook wel leuk om te lopen naar Universal Studios. Eerst even langs de winkel, want we zijn er achter gekomen dat we met onze handbagage dus geen enkele tas hebben die we in de parken kunnen gebruiken, en dat is niet handig. Ik koop een leuke Mickey tas en ben in mijn nopjes. Nog even snel koffie voor pappa, hot cocoa voor mamma en limonade waar je lippen oranje van worden voor Elora en dan zitten we in het busje naar Alamo. Oei het is een stuk drukker dan vorig jaar.

Toch duurt het niet lang en 8:15 zitten we in een leuke witte Hiundai. Hij rijdt weer heerlijk en Daan wil deze auto wel meenemen als souvenir zegt hij. Zit het in het budget, schat?

Dan opzoek naar de ihop die we toch weer kwijt zijn, dus het wordt Denny’s omdat ik niet meer wil zoeken. Het eten is best lekker en we eten wat hele bijzonder gingerbread bites ofzo, een soort kleine ronde donut achtige dingen met een lekker smaakje. Elora smikkelt wat af. Ironisch genoeg zien we als we uit de Denny’s rijden de ihop aan de andere kant van het kruispunt liggen… OEPS. Nou ja volgende keer maar.

Om 9:15 rijden we de garage van Universal Studios binnen en staan we bij King Kong 211, redelijk dichtbij dus. Onze eerste missie: Harry Potterland.







Het is nog redelijk rustig en als we door de poort lopen, houd ik even mijn adem in. Wat is dit mooi en wat lijkt het echt. De huisjes zijn schitterend gemaakt en de sfeer is goed weergegeven. Leuk om even de Hogwarts express te hebben gezien. We hebben niet veel foto’s gemaakt, want we hadden een missie (en later op de dag werd het te druk)

Dapper stapten we op Hogwarts af en liepen het kasteel in. We keken onze ogen uit, wat is dit gaaf zeg!! Elora was boos dat ze niet mee in het ritje mocht (ik had haar gewaarschuwd). Ik was in de zevende hemel. Dit is het gaafste ritje wat ik ooit heb gedaan. Dit sloeg echt alles! Ik moet zeggen dat ik het stiekem best even eng vond op een aantal stukken en blij was dat Elora er niet bij kon zijn, want ik ben toch echt geen watje.


Gelukkig was Elora’s teleurstelling voorbij toen ik uit de rit kwam en samen gingen we in de Flight of the Hypogriff, waar een trotse Elora liet zien dat ze toch echt wel groot genoeg was om in dit ritje te mogen. (ja daar helemaal achterin zie je ons met een half hoofd)

Alles wat achtbaan was vond Elora geweldig. We hebben ook weer genoten van Seuss landing en Elora vond alles machtig en geweldig. Even was ik bang dat de Spiderman te heftig was, maar dat was het niet. Toen Elora 42 inches bleek te zijn en ook in de Jurassic Park rit mocht, was het feest compleet. Ze was dolgelukkig en vond alles gaaf. Al vond ze de Dino wel eng, maar wel gaaf eng! Vooral de drop vond ze geweldig.


Elora wilde achtbanen… veel achtbanen! Maar wij wilden zitten en even lunchen. En waar? In de three broomsticks. Het eten was lekker, maar niet om over naar huis te schrijven… maar de butterbeer…. Oh de butterbeer…. Oh oh oh… de butterbeer!!! Elora claimde de frozen butterbeer voor zichzelf. Zo lang naar uit gekeken en nu dat we hem proefden… maakte hij alles waar!!

Daarna zijn we naar huis gegaan, want we waren echt heel erg moe. Elora sliep al 5 minuten na we in de auto stapten. Toen we haar er slapend uit probeerde te halen, werd onze moppersmurf wakker en was al snel een hypersmurf. We kregen haar niet slapende en toen ze eenmaal in slaap was, kregen we haar bijna met geen stok meer wakker. Tja… toch jetlag! Anders dan vorig jaar, maar nog steeds behoorlijk lastig zeg! Maar met een beetje geduld en een flinke dosis humor krijgen we haar toch wakker.

We gaan zo lekker eens even shoppen en waarschijnlijk een lokaal restaurantje bezoeken 

4 opmerkingen:

  1. Haha ! Leuk verhaal heb je geschreven ! En natuurlijk lekker trots zijn op je dochter, wat heeft die het goed gedaan op de reis zeg. En gelijk al zo'n volle dag ! Jullie genieten lekker, mooi dat je al een uitgebreid verslag online hebt ! HAVE FUN maar weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De reisdag en deze dag lekker gelezen, fraaie auto, en heel veel lol lees ik.

    Helemaal goed...hoe jullie dochter de reis en de eerste dag al heeft gedaan. Het grote genieten is begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verslag!
    Jullie dochter doet het goed zeg! Daar kan je inderdaad trots op zijn.
    Veel plezier..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben een top dochter!
    Wat een voorbeeldig gedrag tijdens de reis.
    Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen