zondag 5 december 2010

4 December (dag 5)

EINDELIJK, EINDELIJK…. Mochten we naar Disney toe. Tja we hebben maar 10 dagen tickets, die we maar in 14 dagen mogen opmaken, dus als we willen eindigen met Disney, kunnen we er niet mee beginnen. Maar goed, het was vandaag zo ver… eerst stond Animal Kingdom op het rooster. We zouden bij Boma’s gaan eten, maar de vakantie is al duur genoeg en Boma’s stond op de “zelf betalen” lijst. Dit hebben we dus maar afgezegd (met een klein beetje pijn in mijn hart. Al gaan we daar wel ’s avonds een keer eten)
Om 8:06 reden we de parkeerplaats op… yikes, wat aan de vroege kant. Er stond gewoon al een rij mensen… O.o
De opening ceremony was weer erg schattig en Elora keek haar oogjes uit. We hadden beloofd dat we als het eerste in Dinosaur zouden gaan. Vorig jaar was Elora te klein en ze heeft het er al dus letterlijk een jaar over. Het viel ook niets tegen. Natuurlijk vond ze het heel spannend en ze hield me stevig vast, maar ze vindt het echt super leuk, want Elora houdt van eng.
Bugs life en Festival of the Lion king waren leuk. Het was wel druk, dus we hebben niet heel veel gezien, maar dat maakt niet uit, want we gaan nog een dagje. Even snel wat eten bij Flame Tree bbq en Elora werd belaagd door eenden en ibissen. Zo grappig om te zien dat je hier de ibis als bedel vogel om je heen krijgt.
Het was een kort dagje AK, want Elora was echt heel erg moe en ze viel over haar eigen voeten heen. Eenmaal thuis was ze ook zo in slaap. Om 15:00 waren we allemaal weer wakker en om 16:00 zaten we in de auto naar Epcot. Ik blijf het super leuk vinden om ’s avonds naar de parken te gaan. Helaas is het dan wel drukker. We hadden nog net tijd om een paar ritjes te doen voor onze ADR van 18:15 bij Tutto Italia. Eerst spaceship earth, dit blijft een van mijn favorieten. Ik ben gek op die ouderwetse darkrides en ik vind het gaaf dat deze zo leerzaam is. Elora zat te genieten al liet ze wel weten dat ze het jammer vond dat hij niet “hard ging”…. Ja madam is achtbanen verslaafd, als je eenmaal groot genoeg bent….
Daarna even in Nemo, maar voor Chrush hadden we geen tijd meer (volgende keer dude) en snel nog even in Figment, want dat hadden we beloofd. Elora zong in de rij al “Imagination”. Ook dit vind ik nog steeds een superride (Nemo ook trouwens hoor) het heeft voor mij sentiment, als kind vond ik Figment een van de leukste characters en ik draag hem nog steeds een warm hart toe.
Toen snel naar Tutto Italia. Ik dacht dat we veel tijd hadden… maar we
kwamen van de verkeerde kant en ik had er niet op gerekend dat het 20 minuten!!! lopen zou zijn. Jeetje mina!!! Maar we waren net op tijd, we hadden zelfs nog 5 minuten.

Men had Tutto Italia heel erg hoog aangeschreven en ik moet zeggen dat wij niet helemaal snappen waarom. Het was wel lekker hoor, maar niet echt heel bijzonder. Ik heb wel eens lekkerder Italiaans gegeten bij een goedkopere Italiaan. Het was duur (gelukkig hadden we diningplan) en een tikkeltje saai. Elora had ook niet zo’n trek dus meer dan de helft is terug gegaan.
Daarna zijn we toch nog even ritjes gaan bezoeken. Elora wilde heel erg graag in Donald Duck en de three Caballero’s, een rit die ons als vreselijk bij stond. Tja, zij moet ook wel eens dingen voor ons doen, dus we hadden het beloofd. Eerst gingen we naar Maelstrom met de Trollen en Elora vond het weer schitterend. Daarna naar Donald en het viel ons eigenlijk alles mee. Daarna gingen we echt naar huis, voor de mensen massa ook naar huis ging. Het vuurwerk bekijken we wel een andere keer. Elora was kapot en viel in de auto in slaap, het was ook al weer 20:30. We waren echt vreselijk verdwaald, het is hier ’s avonds niet altijd even duidelijk en we waren beiden dankbaar toen we eenmaal in het hotel aankwamen. Elora was inmiddels weer wakker en wilde graag een verhaaltje uit het boek dat ik in Walmart had gekocht (prinsessen… natuurlijk) en na het verhaal ging ze lief slapen. Ze is wat hyper hier, dus erg bewegelijk en vooral ook heel druk met praten, maar ze is wel erg lief en luistert over het algemeen heel goed. Soms moeten we weer even streng zijn, want dan krijgt ze de kolder in haar koppie, maar dat is nooit lang bij ons meisje. Het is gezellig en ik merk dat ik heel veel met mijn dochter kan delen hier. Meer dan vorig jaar want ze is duidelijk veel groter en slimmer dan ze vorig jaar was. Het is hier echt heerlijk

2 opmerkingen:

  1. Bizar dat het soms zo koud is dat ze in haar winterjas op de foto staat en dan ineens in een zomerjurkje goed te zien hoe verschillend het weer type is. Is het stoeltje al terecht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is echt geen pijl op het weer hier te trekken. Het is het ene moment heel koud (en ik heb het over ijs op de ruiten koud) en het volgende moment moeten we alles uit trekken omdat het zo belachelijk warm is.
    Nee, het stoeltje hebben we opgegeven, we hebben al lang een nieuwe gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen